気になる 1 曲 #45 [Dead]
Oteil Burbridge - Stella Blue
CREDITS
Oteil Burbridge - Bass & Vocals
Jason Crosby - Piano, Organ & Strings
Tom Guarna - Guitar
Pete Lavezzoli - Drums
Adam Tenenbaum - Guitar Sounds
Recording Engineer - Alan Evans
Assistant Engineer - Wade Koeman
Mixing Engineer - Alan Evans
Mastering Engineer - Jeff Lipton
Producer - Alan Evans
Recorded at Floki Studios, Haganesvic Iceland
Video Edit & Graphics by Jimmy Rector (www.jimmyrector.us)
From the album
'Lovely View of Heaven': The Music of Jerry Garcia and Robert Hunter
Grateful Dead / Dave's Picks Vol.47 [Dead]
Grateful Dead
Title: Dave’s Picks Vol.47
Date: 1979/12/09
Venue: Kiel Auditorium, St. Louis, MO
Produced: Grateful Dead
Recoded: Dan Healy
Produced For Release: David Lemieux
Cocer Art: John Vogal
Source: 3CD
Runtime: 3h39min
★ 7.0
特記事項はありません。
音質はまあまあで Good 程度かな。
平均的な演奏に、平均的な Set List でした。
今年もあと 1 公演の Released ですが、
来年もこのシリーズは続くのだろうか。
もう、そろそろ限界のような気もするし、
最近は、贅沢にもありがたみを感じなくなってしまっている。
本作は、Disc1が Set 1 、
Disc 2 から Disc 3 の Don't Ease Me In までが Set 2、
Disc 3 の 7 曲目からは Filler で、
音源は、1979/12/04 - Uptown Theatre, Chicago,IL
相変わらず、ジャケットデザインもダサいな。
最近の空輸便 / Grateful Dead [Dead]
Jerry Garcia Band / : GarciaLive Volume 20 [Dead]
Jerry Garcia Band
Title: GarciaLive Volume 20
Date: 1982/06/18
Original Recordings Produced: John Cutler
Produced For Release: Marc Allan & Kevin Monty
Photo: T. Kennelly
Source: 2CD
★ 7.1
いつものように Combo Set で購入。
CD $16.99, T-Shirt $25.50, Poster $22.50
今回の Show は珍しく、With Bill Kreutzmann で、
86 分の Show 、4 曲が Filler と言う内容でした。
One Set なので、
なんと評価していよいかわからないけど、
Valerie, Dear Prudence などはあまり演奏していないので、
それを聴けて良かったかなという印象です。
CD のジャケットは、Tiger のデザインは、
来年の干支にいいですね。
Booby & The Midnites との Show で、
この日(前日は順番が逆)は、
Bobby が closed で登場したようです。
Grateful Dead / Here Comes Sunshine 1973 [Dead]
Grateful Dead
Title: Here Comes Sunshine 1973
Five complete, previously unreleased performances on 17 CDs
Des Moines, IA 05/13 - 4CD
Santa Barbara, CA 05/20
San Francisco, CA 05/26
Washington, D.C. 06/09
Washington, D.C. 06/10 - 4CD
Recorded by Kidd Candelario, Betty Cantor-Jackson, and Owsley Stanley
Newly restored and speed-corrected audio by Plangent Processes
Mastered by Jeffrey Norman Liners featuring notes from Canadian author,
Ray Robertson, The Owsley Stanley Foundation,
and Legacy Manager and Audio
Archivist, David Lemieux
Art and Design by GRAMMY Award-winning
Art Director, Masaki Koike
Custom-dyed Tenugui and an exclusive poster
featuring an illustration by Mary Ann Mayer
Runtime: 19時間45分 (5日分) / 13日と10日は 4CD でした。
今年の Box Set は、
1973 年 5 月から 6 月にかけて行われた Show の音源。
Dead Base で見ると連続している 5 公演でした。
ちなみに、Box Set が届くと大抵は、税関から
追徴課税があり今回は 1,500円(ぐらいだった)を取られますが、
面倒なので、毎回黙って支払っています。
また、4 日目のライナーノートが同封されておらず、
ムカつくことがありましたが、
もう文句を言う気力もないので、そのままです(笑)。
音質も今ひとつ良くないと感じています。
今年は、悩んだ挙句ポチしたけど、
もういいかな、来年は購入しないと思います。
↑ 送られてくる時に包装されている段ボールのデザイン。
Show の内容は、下記に Official の
原文をそのまま掲載しておきます。
今回の Art Director も、
昨年、 MSG の Box Set でグラミー賞を受賞した、
Masaki Koike さんという日本人が担当した模様です。
Limited Edition Individually Numbered To 10,000 Exclusively At dead.net
"There’s the simple fact that the band members were old enough and experienced enough by now to be virtuosos on their instruments (what other group—rock or jazz or any other kind of music—could boast a trio of spectacularly singular talents such as Garcia, Lesh, and Weir?) but were still young enough to want to play and play and play some more, the happy, itchy inclination of youth. As a few of the shows in the Here Comes Sunshine boxed set attest, it wasn’t unusual for a 1973 concert to exceed four hours. And within the shows themselves, there are nearly nightly examples of hour-long orgies of tune-linked songcraft and juicy jamming." - Ray Robertson, HERE COMES SUNSHINE 1973 Liners 8 years in and the Grateful Dead are a little bit of everything to everyone. They are putting up textures and tones of rock, of jazz, of country, with set-morphing vibes and long stretches of improvisations that are completely keyed into the sum of their parts. Keith Godchaux is here with his cascading notes. Donna Jean too. Both finding their footing and keeping things steady in the wake of Pigpen's unfillable gap. The spring of 1973 feels transformative for the Dead - no more so than the May and early June shows, complementary yet remarkably different, soon-to-be cornerstones of everyone's tape collections, and now, 50 years later, set to be part of the band's official canon. HERE COMES SUNSHINE 1973 is a limited-edition, 17CD boxed set with five previously unreleased, highly sought-after Dead shows, including: Iowa State Fairgrounds, Des Moines, IA (5/13/73), Campus Stadium, UCSB, Santa Barbara, CA (5/20/73), Kezar Stadium, San Francisco, CA (5/26/73), and Robert F. Kennedy Memorial Stadium, Washington, D.C. (6/9/73) and (6/10/73). During the spring, the band road-tested most of the songs they would record that summer for WAKE OF THE FLOOD – their first studio album in three years – including early live versions of “Mississippi Half-Step Toodeloo,” “Row Jimmy,” “Stella Blue,” “Eyes Of The World,” and, the set’s namesake, “Here Comes Sunshine.” Also tucked into the collection are songs destined for the Dead’s 1974 studio album, FROM THE MARS HOTEL – “China Doll,” “Loose Lucy,” and “Wave That Flag,” a precursor to “U.S. Blues.” The new repertoire slipped neatly into the fluid setlists alongside songs honed on the 1972 European tour (“Jack Straw,” “Tennessee Jed,” “Brown-Eyed Women”), Chuck Berry perennials (“Promised Land,” “Around And Around”), classic country (“Big River,” “The Race Is On”), and incredible jam sequences: “He’s Gone”> “Truckin’”> “The Other One”> “Eyes Of The World.” Due June 30th, the individually-numbered, limited-edition 17CD set features vibrant graphics and custom-designed folios by GRAMMY Award-winning Art Director Masaki Koike, a custom-dyed Tenugui and an exclusive poster featuring an illustration by Mary Ann Mayer, and liner notes by Canadian author Ray Robertson, The Owsley Stanley Foundation, and David Lemieux. And, of course, it features newly restored and speed-corrected audio by Plangent Processes, mastered by Jeffrey Norman.
Grateful Dead / Bear's Choice (50th Anniversary Edition) [Dead]
Grateful Dead
Title: Bear's Choice (50th Anniversary Edition) [Digital Download]
Date: 1970/02/13-14
Venue: Fillmore East, New York City
Source: Flac $13.99
Runtime: 47min
この音源も 50 周年を迎えました。
70 年 2 月に Bear こと Owsley Stanley が
Fillmore East で録音した音源をまとめたもので、
今回の音源は、Owsley が 2-track tapes で
録音したものを David Glasse が Remaster したものです。
この年の 2 月、 East では 11日、13日、14日に Show を
行っており、13日、14日の音源が使われているようです。
今回、CD なしで Vinyl と DL で販売しており、
HPには、DLは $8.99 〜 となっているのに、
MP3 は見当たらず Flac を $13.99 で購入しました。
ちなみに、ボーナストラックはなく、
ただ、Remaster の音を楽しむというもので、
私の耳には、良くなってかなという程度に聴こえましたが、
お布施なので仕方ありません。
ちなみに、Dead & Company の
2023/07/03 Boulder での Showで
Billy の代役を務めている Drummer の
Jay Lan が"Owsley"とプリントされた
オレンジ色の T-Shirt を着ていました。
( Back にも字がブリントされていますが
何が書かれているのかは、今のところ未確認ですが、
こんなことを気にしている人は日本にはあまりいないから
ここに書くのもどうかなとは思いますが備忘録なので(笑))
Note:
The Grateful Dead's first true archival album,
Bear's Choice, was lovingly produced as a tribute to Pigpen
shortly after he passed by none other that
the Dead's original soundman and benefactor, Owsley Stanley, aka Bear.
Drawing from live shows recorded
three years earlier by Bear at the Fillmore East in New York City,
Bear's Choice captures the Dead at an essential moment of their history,
as they were about to record Workingman's Dead
(and shortly thereafter, American Beauty),
and were transitioning into becoming Americana pioneers,
while never losing touch with their psychedelic improvisational roots.
Three of the eight songs on the album are sung by Pigpen,
with Side 1 being the definitive example of early Acoustic Dead,
and Side 2 being electric blues and rock & roll,
with Pigpen leading the charge on both tracks on the second side.
This has been re-mastered by David Glasser using
Plangent Processes from the original analog 2-track tapes
recorded live by Bear and has never sounded better.
気になる 1 曲 #39 [Dead]
Dead & Company
残り 5 Shows となってしまった
Dead & Company の Boulder の 3 日目、
2023/07/03/2023 - Folsom Field - Boulder, CO
の Showでは、DMB が使用ていた Drone Displayを
Space (w/Drone Display)/Standing on the Moon
の間に見せてくれました。
そして、この日は、Dave Matthews が共演。
Watchtower, NFD, Heaven’s Door, The Weight を演奏しました。
どうせなら、Dead の曲をプレイして欲しかったかな。
残り 5 Shows となってしまった
Dead & Company の Boulder の 3 日目、
2023/07/03/2023 - Folsom Field - Boulder, CO
の Showでは、DMB が使用ていた Drone Displayを
Space (w/Drone Display)/Standing on the Moon
の間に見せてくれました。
そして、この日は、Dave Matthews が共演。
Watchtower, NFD, Heaven’s Door, The Weight を演奏しました。
どうせなら、Dead の曲をプレイして欲しかったかな。
Dylan Plays Stella Blue [Dead]
Grateful Dead / Dave’s Picks Bonus Disc 2023 [Dead]
Grateful Dead
Title: Dave’s Picks Bonus Disc 2023
Date: 1972-09-03
Venue: Roosevelt Stadium, Jersey City,NJ
Date: 1972-09-19
Venue: Folsom Field, Boulder, CO
Source: 1CD
Runtime: 1h16min
年に 1 度の Bonus Disc です。
おまけとして、きちんとした音源を付けてくれるのだから、
内容はともなく、ありがたいことです。
このシリーズ発売来、全ての Bonus Disc
を持っている日本人は、そう多くないと思う。
これらの全てを(本なども含め)近くの図書館に寄付して、
管理してくれて、これからの若い人にシェアーしてくれれば
1番よいのですが (バークリーの UCLA には、
多くの Dead の資料が保管されているのです)、
それはできそうもないので、誰かに託して、
後世に広めて欲しいと思う。
私の周囲で Dead を扱える人は 3 人ぐらいかな。
これからゆっくり考えていきます。
Grateful Dead / Dave’s Picks Vol.46 [Dead]
Grateful Dead
Title: Dave’s Picks Vol.46
Date: 1972/09/09
Venue: Hollywood Palladium LA, CA
Produced For Release: David Lemieux
Recoded: Owsley Stanly
Cover Art: John Voge
Source: 3CD
Runtime: 3h23min
★ 7.0
当日の Set List は、
Disc 2 の 4 曲目から Second Set で、
7 曲目のあと Disc 3 に流れて、
Disc 2 の 8 曲目に戻るという Set List です。
前から言っているように、
この編集には異議ありです。
その日その日の演奏の流れを体験したいのに、
Lemieux さん、それはないだろう。
ということで、
私は、iPhone に入れるときは、
曲順を正式なものに並び替えています。
この日の演奏も、可もなく不可もなくです。
ジャケットは、久しぶりに、
まあまあのデザインじゃないかな。